torstai 16. tammikuuta 2014

Hätähousuilua

En ole viime päivinä (öinä) saanut oikein nukutuksi kunnolla. Viime viikosta asti mua on härnännyt lonkkakipu, joka johtuu ilmeisesti siitä, kun pitkän tauon jälkeen olen taas alkanut liikkua enemmän. Tässä kohtaa luotan siihen, että sillä se lähtee millä se on tullutkin, mutta harmittaa popsia särkylääkkeitä jatkuvasti ja pyöriä puoli yötä sängyssä etsien asentoa, jossa ei sattuisi. Ja lähenevä reissu on toinen juttu, mikä valvottaa öisin. Pari päivää sitten sain sähköpostia yhdeltä toivomaltani haastateltavalta, ja meillä on tapaaminen jo heti maanantaina! Mua alkoi jännittää niin paljon, että lähetin keskellä yötä viestiä mun ohjaavalle proffalle. Hän sitten aamulla rauhoitteli ja sanoi käyvänsä läpi mun haastattelukysymykset yhden sveitsiläisen proffan kanssa, joka on tällä hetkellä Suomessa mutta jonka tapaan myös ensi viikolla Sveitsissä. Niin, sekin vielä...!



Lisäksi mua jännittää edelleen se apurahasäätäminen. Mulla on tapaaminen mun sveitsiläisen "tukihenkilön" kanssa - myöskin maanantaina - ja vasta silloin selviää nämä käytännön asiat. Toivon vaan, että kaikki menee hyvin! Vasta maanantai-iltana aikaisintaan pystyn huokaisemaan helpotuksesta, joten luultavasti silloin myös pystyn kertomaan vähän tarkemmin tästä mun opintoretkestä ja muista.  



Mä en oikein tiedä kenelle mä näistä asioista avautuisin, kun ei kukaan oikein tunnu ymmärtävänkään. Siispä avaudun täällä! Toisaalta joo, olen aina tällainen jännittäjä, mutta toisaalta ei sitä joka päivä lähdetä ulkomaille haastattelemaan maajoukkuetason jääkiekkoilijoita... Tänään kävin hakemassa nauhurin, ja se assistenttikin varoitteli että on muuten kallis vehje, että pidä hyvä huoli siitä! Ihan kuin en muutenkin aina stressaisi tavaroideni perään, julkisissa puristan käsilaukkua aina henkeni uhalla ja tarkistan miljoonaan kertaan, onko matkalaukku vielä tallella. 


Joo, eli tässä podetaan pahemman luokan hermoromahdusta! Mutta kuten tähänkin mennessä, niin kaikki kääntyy varmasti parhain päin, tavalla tai toisella. On mulla siellä ihmisiä tukemassa jos hätä tulee (ja presidentti Niinistökin saapuu pari päivää mun jälkeen ensi viikolla Davosiin, että enköhän mä pärjää haha :D ) ja aina mä voin paeta Saksan tai Itävallan suuntaan, jos tulee isompi hätä. Ja kaiken lisäksi mun gradun ohjaaja tulee nyt tammikuun lopussa pitämään seminaaria Sveitsiin, niin pääsen sille sitten avautumaan kanssa :D Kaksi viikkoa on kuitenkin lyhyt aika, ja mä kuitenkin teen tätä vain mun gradun takia, mutta hei koskaan en voi tehdä mitään sieltä missä aita on matalin vaan kaikki pitää tehdä tälleen kansainvälisen kaavan mukaan :D Itepähän oon tieni valinnut!! 



2 kommenttia:

  1. Mikä erikoissuperhieno nauhuri sulla oikein on käytössä? Mä tilasin omani (juurikin graduhaastatteluita varten) amazonista ja maksoi joku 20 euroa, hyvin pelas :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mäkin ihmettelen!! :D Voi tietty olla, että yliopiston budjetin näkökulmasta se on kallis, heh heh.:D

      Poista