tiistai 21. tammikuuta 2014

Parlez-vous français?

Saavuin tänään iltapäivällä Sveitsin Freiburgiin - Saksassakin on nimittäin Freiburg ja tänään multa kysyttiin lipunmyyntiluukulla että kumpaan haluan mennä. :D Mulla on aika fancy hotellihuone, tai ainakin verrattuna siihen aikaisempaan huoneistohotellimajoitukseen, vaikka oli sekin aika hyvä, ainakin hinta-laatusuhde oli siellä kohdillaan :) Olette varmaan huomanneet, että mun kamera on kyllä vuosimallia ensimmäinen maailmansota, ja kuvat on muutenkin rakeisia, mutta haitanneeko tuo. Mikään muoti/lifestyle/valokuvablogi tää ei ole, joten sallin itselleni amatöörikuvat :) 



No, eilen mulla oli melkoisen jännä päivä! Treffasin Zürichin Hauptbahnhofilla mun opintoretken tukihenkilön, jolta sain mun apurahan, ja lähdin siitä melkein saman tien takaisin Kloteniin tekemään haastattelua. Olin tosiaan ottanut yhteyttä yhteen hotelliin ja kysynyt josko niiltä liikenisi joku huone haastattelua varten, ja siellä olikin sitten varattu meille kokoushuone :) Mun haastateltavakin tuli ajoissa ja ajattelin, että tässä menee varmaan joku vartti, mutta nauhalle sain vähän yli puoli tuntia ja yhteensä juteltiin jonkun tunnin verran :D 




Haastattelun jälkeen hain matkatavarani säilöstä Zürichistä ja matkoin jatkaa Berniin. Siellä ei ollut kyllä muuttunut mikään! Paitsi että ratikalla pääsi suoraan vanhankaupungin läpi, mikä vielä kesällä oli rempassa. Entinen työkaverini, nykyinen hyvä ystävä oli pysäkillä vastassa ja kaupan kautta lähdettiin kokkauspuuhiin. Ilta meni kuulumisia vaihtaen, ja oli ihan kiva rentoutua rankan päivän jäljiltä viinilasillisen kera. 

Supersuihku!

Tänään sitten vielä ennen matkani jatkumista ehdin käydä entisellä työpaikalla moikkaamassa koko jengiä ja syömässä lounasta. Mikään ei ollut muuttunut sielläkään, varsinkaan siellä ruokalassa - ruoka oli yhtä mautonta kuin ennenkin... Mutta oli ihan kiva käydä Bernissäkin, ja ensi viikolla olen taas pari yötä siellä. Toivottavasti sääkin muuttuisi parempaan suuntaan; koko Sveitsi näyttää olevan ihan pilvien peitossa. Sen takia en ole mitään kuviakaan ottanut, kun edes vuoria ei näy! Se on kyllä harmi, sillä niiden näkemistä odotin kovasti.



Kävin aikaisemmin hakemassa vähän evästä kaupungilta. Tosi terveellinen päivällinen/iltapala mulla! Ja kaikki puhuu vaan ranskaa täällä. Ei ihan luonnistu multa, tietenkin tervehdykset ja kiittämiset menee mutta ei sitten mikään muu. Tämän illan ajattelin vaan rentoutua tässä tv:n ääressä ja dataillen, ja ehkä vähän alan kirjoitella noita kenttämuistiinpanoja. Mulla on jo huomenna seuraava haastattelu, mutta uskon että sekin menee ihan hyvin. Ja tuo ensimmäinen haastattelu oli ihan succee, joten lähinnä haen vain vertailupintaa tältä ranskankieliseltä alueelta. Mietin yhä, josko olisin mennyt Luganoon tsekkaamaan italiankieliset piirit, mutta taitaa jäädä väliin. 



Mutta joka tapauksessa yritän olla vähän ahkerampi kameran kanssa. Hönttiä tulla tänne asti enkä ole ottanut kuin muutaman hassun kuvan.:D Kivaa alkuviikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti