torstai 17. huhtikuuta 2014

Kevätfiiliksissä

Tänään on ollut jotenkin tosi kiva päivä. Sellanen, ettei oikein tiedä, mikä viikonpäivä  nyt on, eikä se paljoakaan haitannut. Aamulla lähdin viereiseen kaupunkiin tapaamaan kaveria, jonka kanssa napattiin take away-kahvit asemalta ja lähdettiin kävelylle. joenvartta pitkin. Puhuttiin lähinnä mun sopeutumisesta Itävaltaan ja ylipäätään tulevaisuudensuunnitelmista. Ennen puolta päivää Gerhard tuli hakemaan mua, käytiin ostamassa mulle julkisiin liikennevälineisiin vuosikortti ja lähdettiin sitten synttärijuhlaostoksille. Siihen saatiin kulumaan useampi tunti ja satanen... Eikä vielä ole ostettu puoliakaan alkoholijuomista, koska ne on alennuksessa huomenna, tänään oli vain alkoholittomat  :D Ihme tarjoushaukkoja ollaan!




Iltapäivällä tultiin käväisemään kotona lounaalla ja käväistiin toisessa kaupungissa nauttimassa kuppi kahvia ja pala kakkua. On muuten jännä, että joka paikassa, missä olenkin tänään ollut ja pohtinut jotakin ääneen englanniksi, sivulliset ovat yhtyneet keskusteluun tai kommentoineet sitä englanniksi. Siis mä luulin ettei itävaltalaiset osaa englantia! Pitäisi kyllä alkaa puhumaan enemmän saksaa, koska on ihan hönttiä vaihtaa kieltä vähän väliä, ja joitain sanoja en aina edes ensihätään muista englanniksi niin mongerran muutenkin kaikkia kieliä sekaisin. Pitäis ja pitäis, mutta oikeasti tekeminen on eri asia. 



Pyöräilyreissu taitaa jäädä väliin tällä kertaa, sillä työmailla riittää hommaa lauantaihin asti. Mun pitäisi itse asiassa nytkin olla auttamassa seinien pystyttämisessä, mutta päätin jäädä kotiin kirjoittelemaan. Vilkaisin äsken yhtä graduni pätkää, jonka olin lähettänyt opettajalle kielikorjausta varten, ja huhhuh että oon kirjottanut p*skaa tekstiä! Marginaalit täynnä huomautuksia... :D Että jep, väärällä alalla ehkä?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti