lauantai 13. kesäkuuta 2015

Paluu arkeen



En ole hirveästi pitänyt itsestäni meteliä viime aikoina. On ollut vähän kiireitä - nimittäin töissä. Minulla oli, ja on edelleenkin, elokuulle tiedossa töitä, jota odotan jo innolla, mutta tässä välissä en halunnut jäädä pyörittelemään peukaloita pummilla eläen, vaan etsin "oikeiden töiden" sivussa jotain väliaikaista heinäkuun lopulle asti. Nyt olen jonkin aikaa ollut asiakaspalveluhommissa, mikä on ihan kiva juttu. Olen aina tykännyt töistä, jossa tapaan uusia ihmisiä, jossa voin olla avuksi ja tehdä muiden päivästä ehkä hieman paremman. Lisäksi saan tässä hommassa kaivattua harjoitusta ja varmuutta saksantaidoilleni ja tienaan siinä sivussa ainakin lomarahat kesän reissulle. Ja mikä parasta, työpaikkani sijaitsee lähellä kotia ja lounastaukokin on sen verran pitkä, että ehdin tulla kotiin syömään ja nukkumaan päikkärit. Ihan parasta. 

Tietenkin tämä kesätyö antaa minulle lisää miettimisaikaa tulevaisuuden suhteen. Etsin edelleen työpaikkaa, jossa viihtyisin ja jossa asiat olisivat kuta kuinkin kohdillaan. Mitä enemmän olen nähnyt itävaltalaista työkulttuuria, joko töiden tai työhaastatteluiden kautta, sitä tarkempi olen ollut siinä, mihin työhakemukseni haen. Täkäläinen mentaliteetti ei kuitenkaan mitä luultavammin poikkea suomalaisesta kovinkaan paljoa, vaikka niin joskus haluaisinkin uskoa.



Mutta kivaa, kun on taas tietty päivä- ja arkirytmi, vaikka viikonloput minulta onkin peruttu heinäkuun loppuun asti. Olen taas oppinut ottamaan vapaa-ajasta kaiken mahdollisen irti, kuten viime viikolla, kun nappasin kaverin mukaani ja lähdettiin jalan kohti kesämökkiä. Viiden tunnin haikkailun jälkeen päästiin viimein perille ja ai että oli hyvä fiilis! Reitti on ihan mielettömän kaunis mennä kävellen joen vartta pitkin, ja kävellessä siitä saa ihan erilailla irti kuin autolla suhauttaessa. Kesä on kiva!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti