perjantai 6. marraskuuta 2015

Lämpimin terveisin


Moi taas. Oli tarkoitus tulla jo eilen kirjoittelemaan, mutta vasta illalla havahduin, että en taaskaan ollut edes vilkaissut bloggeriin päinkään koko päivänä. Alkuviikko meni taas sängyn pohjalla, tällä kertaa alaselkäkipujen takia. Ihan outo juttu, todellakin out of nowhere rampautuminen. Tosin se alkoi sen jälkeen, kun olin käynyt lenkillä, että liekö sitten siitä tullut. Ei se kipu vieläkään ole kokonaan poissa, mutta eilen oli ensimmäinen päivä, jolloin pystyi jo liikkumaan suhteellisen normaalisti, minkä takia ei tullut vietettyä aikaa koneellakaan. 

Tänään poikaystävän serkku menee naimisiin, ja me päätettiin jättää ne väliin ja ottaa navettavuoro, jotta poikaystävän vanhemmat pääsevät osallistumaan häihin, ovathan he kyseisen serkun kummeja. Me oltiin muutenkin saatu kutsu pelkästään kirkkoon, eli ei lainkaan niihin "loppubileisiin", ja musta on jotenkin hölmöä mennä vain kirkkoon pönöttämään ja sitten tulla kotiin, joten mä sanoin jo heti alussa, etten halua mennä ollenkaan. Poikaystäväni oli onneksi samaa mieltä. Tuli siinä samalla pohdittua omia häitä, että miten sen itse toteuttaisi, ja ehdottomasti jos jollekin kutsun lähetän, niin kutsu koskee koko hoitoa eikä pelkästään sitä vihkimistilaisuutta. Tietenkin jos vain osa vieraista kutsuttaisiin syömään, siinä säästäisi kuluissa ilman, että kukaan läheinen (tai vähän kaukaisempi) ihminen jää tärkeän päivän ulkopuolelle, mutta siinä kohtaa, jos alkaa eritellä läheisiä eri lokeroihin, että kuka tulee kirkkoon, kuka tulee kirkkoon ja syömään ja kuka ei tule ollenkaan, niin pääsisi paljon helpommalla, kun päättää, että vain ne lähimmät kutsuu paikalle. (Tosin jos ikinä menen naimisiin (ulkomailla), niin minun puolelta tulee vieraita korkeintaan se kolme kappaletta, sillä tuskin itselläni olisi siinä kohtaa varaa maksaa kovin monen vieraan matkoja sekä majoitusta. :D) No, joka tapauksessa, vähän harmi, etten vieläkään pääse näkemään itävaltalaisia hääjuhlia. Mutta sitä suuremmalla syyllä aion kokata tänään navetan jälkeen kunnon illallisen meille ja poikaystävän sisaruksille, jotka kaikki jäävät paitsi hääruuista. Käytiin eilen ostamassa lohta ja muita ruokatarpeita, eli tänään syödään yllättäen kalaa - ensimmäistä kertaa tässä huushollissa! Ja kun ottaa huomioon, että talo, jossa asutaan, on kylän neljänneksi vanhin talo, on jo korkea aika pistää uunilohi kypsymään :D


Äiti muuten lähetti minulle perinteisen syksyn survival-paketin. Olin pyytänyt muutamia leivontatarvikkeita, lähinnä piparkakkutaloa ajatellen. Pyysin myös lähettämään muutamia muita juttuja, kuten lakritsia ja Kismet-suklaata. Joskus ihan yliopisto-opintojen alussa mun lempiruokalassa meidän kampuksella oli jälkkärinä Kismet-vaahtoa, ja jostain iski taas himo siihen. Ja tietty herkkujen vastapainoksi paketista löytyi uusin Fit. ;)

Kivaa perjantaita kaikille!

8 kommenttia:

  1. Siis hetkonen, miksi sun pitäisi maksaa majoitus ja matkat jos joku tulee vaikka Suomesta sun häihin Itävaltaan, jossa asut? Tai muutenkaan jos häät on ulkomailla niin miksi hääparin pitäisi kustantaa ne matkat ja majoitus? En ainakaan oo ikinä itse näin ajatellut ja mulle on ollut ihan itsestäänselvyys et jos menen muiden häihin ulkomaille niin omasta pussista se menee... ja siksi ei tietty kaikkien häihin pääsekään, varsinkaan jos monet menee samana vuonna naimisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mä sen oon jotenkin aina ajatellut! Ainakin just perheelle. Toisaalta kun miettii, niin en oo kyllä ikinä kuvitellut että kukaan maksaisi mulle siitä, että menisin jonkun häihin ulkomaille (tai muutenkaan), höhö :D et siinä mielessä oot ihan oikeessa. Lähinnä tätä kirjottaessa mietin sitä, että aina kun oon pyytänyt jotakuta muuten vaan käymään täällä mun luona, niin vastaus on ollu yleensä että ei oo rahaa. Tai ehkä se on vaan tekosyy... ;'D

      Poista
  2. Suomessa ei taideta harrastaa tota "osittain kutsumista". Korjatkaa toki jos olen väärässä. Hölmöltä vaikuttaa jotenkin. Halutaan antaa puolivillainen kutsu tyyliin "No tuun ny kirkkoon, mut juhlat me juhlitaan lähempien kanssa".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luin joskus (älä kysy miksi :D) joltain keskustelupalstalta, että muutamat on harrastaneet tällaista Suomessakin. Itselle kuitenkin uusi juttu sinänsä, että kuulin siitä vasta tänne muutettuani. Suomessa oon ollut kyllä sellaisissa häissä, joissa kaikki eivät ole tulleet kirkkoon, mutta kuitenkin sitten juhlaan.

      Poista
  3. Ei me ainakaan kustannettu läheisten matkoja meidän häihin, ne tulivat ketkä raaskivat tulla ja muut jättivät tulematta... en oo ikinä kuullut että häiden järjestäjät maksaisivat matkat ja majoitukset, onks tämmöinen yleistä? Jos Suomessa on jollain häät, niin en oleta, että kukaan munkaan matkoja täältä Suomeen kustantaisi. :D Tommonen osittain kutsuminen kuulostaa oudolta, heh. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle jotenkin on iskostunut päähän pari vuotta sitten jonkun ulkosuomalaisen hääpostauksia lukiessa että olis kaikki kustannettu, varmaan siitä jääny päähän :) mutta itse asiassa tosi hyvä että tuli nyt puheeksi, koska oon vähän ahdistunut tän asian kanssa välillä! :D
      Tuo osittainen kutsuminen on mulle niin hassua, etten oikein tiedä miten siihen suhtautua. Tietenkin osallistuin onnittelukorttiin, mutta muuten jännä, että kutsu koski vain vihkimistä. :)

      Poista
  4. Oho, aika rahoissa saa olla jos on kaikki kustannettu. :D Mikäs siinä jos on pätäkkää millä mällätä, meillä ei ois ainakaan ikinä ollut varaa kustantaa läheisten matkoja. Ei tarvitse siis huolehtia, luulen että on aika harvinaista tuo ;) Mä ymmärrän sen että kaikki ei ehkä pääse molempiin tilaisuuksiin, mutta että kutsukortissa jo erotellaan että ketkä saa tulla mihinkin juhlaan. Mä ehkä voisin vähän loukkaantua :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niillä oli budjetti ilmeisesti muutenkin aika iso, niin taisi niillä sitten olla sitä ylimääräistä pistää lentolippuihin jne.:P
      Niinpä! :D No, kukin tavallaan. :D

      Poista